03-5758484
עו"ד צוואות וירושות » עורך דין צוואה

עורך דין צוואה

צוואה היא מסמך משפטי מחייב לחלוקת העיזבון לאחר הפטירה. על פי חוק הירושה, ישנם ארבעה סוגים של צוואות בעלי השפעה מחייבת: צוואה בכתב יד, בפני עדים, בפני סמכות (שופט או נוטריון) ובעל פה. עריכת צוואה ע"י עורך דין לצוואות היא הדרך המומלצת ביותר לדאוג ליקירכם לאחר 120.

עריכת צוואה היא הדרך המומלצת ביותר לדאוג ליקירכם לאחר 120. חשוב מאוד לערוך אותה, אך במקרים מסוימים זהו חובה. להלן נסביר מה צריך לדעת על כתיבת צוואות בחיים וכיצד לקבל ירושה כשיש מסמך ציווי מהמוריש. 

תפקידי עורך דין צוואה

עריכת צוואה בעזרת עו"ד צוואה

כאמור, עוד כאשר מצבכם טוב, ואתם יודעים בדיוק מה התכנית שלכם בקשר לחלוקת הרכוש, עליכם לגשת לעורך דין לענייני צוואות וירושות, ולהעביר מידע זה לכתב ולפסים מעשיים.

לא ניתן לכתוב צוואה כאשר המצב המנטלי-שכלי אינו במיטבו. תנאי בסיסי בהכנתה הוא שהוא נעשה על ידי המצווה ומשקף את רצונו רק ללא כל התערבות, השפעה או לחץ.

כבר בעת תכנון הירושה יש לחשוב על פרמטרים השונים. בין היתר יש לתכנן כיצד יראה מס הירושה על הנכסים השונים, כמו למשל מס עיזבון על מניות בארצות הברית או מס שבח במכירת דירה ירושה. יש לחשב את האפשרויות השונות להסכמים בין יורשים, או הסתלקות מירושה. כך גם כיצד למנוע סכסוכים בין היורשים.

צוואות הדדיות ויורש אחר יורש

שני בני זוג המבקשים לצוות יחד במקביל, צוואתם נקראת צוואות הדדיות. הוראות סעיף 8 א לחוק הירושה יחולו על צוואתן או רצונם. במסמכים אלו יש בדרך כלל תנאי יורש אחר יורש, כלומר שאחר בן הזוג יירשו אותו ילדי המנוח.

בקשה למתן צו קיום צוואה

לאחר חלוקת המצווה, אחד היורשים או הגורמים המעוניינים (כמו קביעה או נושה) יגיש בקשה למתן צו קיום. הבקשה תוגש לאחת מאלה:

  • רשם הירושה. אם קיימת התנגדות לבקשה, התיק יועבר לבית המשפט לענייני משפחה.
  • בית הדין הרבני, בתנאי שכל היורשים יסכימו.

בעת הגשת בקשה לצוואת המנוח, עשוי הזוכה לרצות להגיש תצהיר ירושה והחלק המגיע לו.

התנגדות בסיוע עורכי דין צוואות

צד הרואה עצמו כניזוק רשאי להגיש התנגדות לצו קיום צוואה, כגון בגין אי ציות לטופס הקבוע בחוק. התנגדות יכולה להיות גם שהמצווה לא הבינה את טיבה של צוואה, או שהיא התנהלה תחת השפעה בלתי הוגנת.

בכל מקרה של התנגדות או התגוננות מהתנגדות יש לפנות לעורך דין צוואות וירושות.

מידע נוסף:

תוכן
עוד שירותים
צו קיום צוואה
תעודת פטירה
צוואה הדדית
נוטריון מחירון 2024
סוגי צוואות
איתור צוואה
התנגדות לצוואה
להתייעצות ראשונית:
עורך-דין-נוטריון-יצחק-גולדשטיין.jpg
עורך דין נוטריון
יצחק גולדשטיין
עורך-דין-אבי-גולדשטיין-262x300-2.png
עורך דין נוטריון
אבי גולדשטיין